مرکز دانلود طرح های لایه باز ... پروژه و مقاله کارشناسی و کارشناسی ارشد در تمامی رشته ها
دسته بندی محصولات
آخرین محصولات فروشگاه
Hoopad Rayaneh پیشنهاد شگفت انگیز با اطمینان خرید کنید ترجمه مقاله

تحقیق روش تدریس فعال راهکاری برای افت تحصیلی

تحقیق روش تدریس فعال راهکاری برای افت تحصیلی

مقدمه

سرعت فزاینده ای که امروزه در عرصه صنعت و تکنولوژی شاهد آنیم , معلول تحولات چشمگیر و رو به رشدی است که علوم مختلف در چند دهه اخیر با آن مواجه بوده اند. یکی از مهمترین عامل این دگرگونی فزاینده در ابعاد مختلف دانش که منجر به توزیع ناهمسان در تولید علم گردیده و شرایط ناموزونی را در مقایسه جوامع پیشرفته و در حال توسعه، از لحاظ انحصار و مصرف دانش موجب گردیده است، نظام آموزش و پرورش است. مجموعه ای که در جوامع در حال توسعه با برخورداری از مشخصه پیروی و تقلید در آماده سازی های خلاق و کار آفرین در زمینه های مختلف علمی ناکارآمد بوده است. این نقیصه مهم نظامهای آموزشی کشورهای در حال توسعه در حالی است که نظام های تربیتی مترقی با چالش های متعدد در ابعاد مختلف علمی مترصد تربیت انسانهایی هستند که در رویارویی مترقی با مسائل با کسب توانمندی های لازم در زمینه های مختلف، فعال و منعطف بوده و خلاقانه مجموعه امور را در یک فرایند علمی تحت سیطره خود درآوردند. نظام آموزش و پرورش مترقی و پیشرو در پی آن است با استفاده از الگوهای تدریس فعال، فراگیران را از حالت منفعل خارج ساخته و شرایط درگیری آنان را با موضوع درس فراهم کند و شاگرد محوری را جایگزین معلم محوری نماید.

در استفاده از روشهای تدریس فعال، تنها به محتوا و دانش ارائه شده بسنده نمیشود بلکه از آن به عنوان محمل و وسیله ای برای توسعه مهارت تفکر و یادگیری در سطوح بالا هم استفاده می شود. مهارت ها و عملکردی که متاسفانه بر اساس نتایج اولیه سومین مطالع بین المللی ریاضیات و علوم در دوره ابتدایی و راهنمایی، دانش آموزان کشور ما در مقایسه با سیار دانش آموزان کشورهای جهان از سطح و توانایی پایینی برخوردارند.

يكي از وظايف معلمان در جريان آموزش وپرورش، زمينه سازي جهت رشد و يادگيري مطلوب دانش آموزان است و در آموزش وپرورش نوين تاكيد بر فعال بودن يادگيرنده در جريان يادگيري و تشكيل ساخت ذهني مي باشد  فراشناخت به عنوان رويكردي جديد به فرايند يادگيري توجه خاص داشته و به فعال بودن و آگاهي انسان از نظام شناختي خود تاكيد دارد .يادگيرنده در كاربرد اين رويكرد، به جريان شناخت خود نظارت مي كند، موانع يادگيري را جستجو كرده و در صورت نياز از راهبردها ومهارتهاي لازم بهره مي جويد. سپس، مفهوم تدريس را مورد بررسي قرار داديم .

 

فرمت فایل word

تعداد صفحات 16

ویرایش شده آماده پرینت

 

فهرست مطالب

1- مقدمه. 1

2- انواع رويكردها، در فرآيند آموزش... 2

2-1 آموزش با رويكرد غير فعال يا سنتي.. 2

2-1-1 نقد آموزش با رويكرد غير فعال يا سنتي.. 3

2-2 آموزش با رويكرد فعال.. 4

2-2-1 ويژگي هاي ونكات اصلي در آموزش با رويكرد فعال : 6

3- الگوهاي تدريس.... 8

3-1 الگوهاي تدريس خانواده اجتماعي.. 8

3-2 الگوهاي تدريس خانواده پردازش اطلاعات.. 9

3-2-1 الگوهاي تدريس خانواده فردي.. 9

3-2-2 الگوهاي تدريس خانواده سيستم هاي رفتاري.. 9

4- ارتباط الگوهاي تدريس با برنامه درسي : 9

4-1 ارائه الگوي عمومي تدريس با رويكرد فعال : 10

4-1-1 مراحل الگوي عمومي تدريس با رويكرد فعال.. 10

5- پیشنهاد و راهكارهاي اجراي موفق تر روش هاي تدريس.... 11

6-نتیجه. 11

منابع و مآخذ. 13


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
11262016_691612_6140.zip75.3k





تحقیق سبك هاي‌ مديريتي در سازمان هاي‌ تحقيق‌ و توسعه

تحقیق سبك هاي‌ مديريتي در سازمان هاي‌ تحقيق‌ و توسعه مقدمه ‌‌هدف‌ از اين‌ مقاله‌ فهم‌ اين‌ مطلب‌ است‌ كه‌ آيا در سازماندهي‌ و مديريت‌ فعاليتهاي‌ "تحقيق‌ و توسعه" شيوه‌هاي‌ متفاوتي‌ وجود دارد؟ هم‌ از منظر علم‌ مديريت‌ (راسل‌ و ديگران، 1991) و هم‌ از ديدگاه‌ سازماني‌ (توئيس‌ 1987) اين‌ موضوع‌ مورد بررسي‌ قرار گرف ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,000 تومان 2,550 تومان 15% تخفیف

تحقیق بررسی عوامل اضطراب امتحان

تحقیق بررسی عوامل اضطراب امتحان مقدمه اضطراب امتحان یکی از تجاربی‌ست که در دوره امتحانات بطور وسیعی مشاهده می شود. عموما اضطراب و ترس در سال‌هاي اوليه زندگي رايج است. اما اضطراب امتحان، بين سنين 10 تا 11 سالگي شروع مي شود و در گروهی از دانش‌آموزان، آسيب‌زا بوده و با افزايش سن ميزان آن افزايش یافته و عملكرد تحصيلي دانش‌آموز را تحت تأثير قرار مي‌دهد(شاملو،1382). ساراسون وماندلر بر اين باور بودند ...

توضیحات بیشتر - دانلود 5,000 تومان 4,000 تومان 20% تخفیف

تحقیق عوامل پرخاشگری

تحقیق عوامل پرخاشگری مقدمه پرخاشگري عبارت است از رفتاري که هدف آن صدمه زدن به خود يا به ديگري باشد. در اين تعريف قصد و نيت فرد مهم است . يعني رفتاري پرخاشگري محسوب مي شود که از روي قصد و عمد براي صدمه زدن به ديگري يا به خود انجام گرفته باشد. (کريمي ،1387 ) برخي از روان شناسان پرخاشگري را رفتاري مي دانند که به ديگران آسيب مي رساند يا بالقوه مي تواند آسيب برساند . پرخاشگري ممکن است بدني ، لفظي يا به صورت تجاوز به حقوق ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,000 تومان
پرفروش ترین محصولات

فروشگاه اینترنتی هوپاد رایانه