مرکز دانلود طرح های لایه باز ... پروژه و مقاله کارشناسی و کارشناسی ارشد در تمامی رشته ها
دسته بندی محصولات
آخرین محصولات فروشگاه
Hoopad Rayaneh پیشنهاد شگفت انگیز با اطمینان خرید کنید ترجمه مقاله

دانلود تحقیق ارزش مدیریت استراتژيك

دانلود تحقیق ارزش مدیریت استراتژيك

مقدمه

جاذبه هر رويكرد مديريتي، انتظار رهنمون شدن به سود بيشتر براي مؤسسه است. اين، به ويژه درباره نظام مديريت استراتژي با تأثير عمده‌اي كه بر تدوين و اجراي برنامه‌ها دارد، صادق است.

مجموعه‌اي از مطالعات انجام شده درباره سازمان‌هاي كسب و كار ، تأثير فرآيندهاي مديريت استراتژيك را بر نتيجه نهايي اندازه‌گيري كرده‌اند. يكي از نخستين مطالعات عمده توسط آنسوف و همكاران در سال 1970 اجرا گرديد.

در بررسي 93 مؤسسه توليدي آمريكايي، پژوهشگران دريافتند كه برنامه ريزان رسمي كه از رويكرد مديريت استراتژيك استفاده مي‌كرده‌اند، بر حسب معيارهاي مالي كه فروش، دارايي‌ها، قيمت فروش، درآمد هر سهم و رشد درآمد را اندازه مي‌گرفت، نسبت به مؤسسات بدون برنامه‌ريزي، موفقيت بيشتري كسب نموده بودند. برنامه‌ريزان همچنين در پيش‌بيني نتيجه فعاليت‌هاي عمده استراتژيك دقت بيشتري داشتند.

دومين پژوهش پيشاهنگ توسط تيون و هاوس در سال 1970 چاپ شد كه 36 مؤسسه در شش صنعت مختلف را مطالعه كرده‌ بودند. انها دريافتند كه برنامه‌ريزان رسمي در صنايع نفت، غذايي، دارويي،فولاد، شيميايي و ماشين‌آلات بطور قابل ملاحظه‌اي از مؤسسات بدون برنامه در همان صنايع پيشي گرفته بودند. به علاوه، برنامه‌ريزان، عملكرد خودشان را به ميزان معتنابهي بعد از پياده‌كردن فرآيند رسمي در مقايسه با عملكرد مالي در سالهاي بدون برنامه‌ريزي، بالا برده‌ بودند.

بعداً ( 1972) هارولد از تكرار بخشي از پژوهش تيون و هاوس درباره شركتهاي دارويي و شيميايي گزارش داد. يافته‌هاي او مطالعه پيشين را تأييد كرد و در واقع نشان داد كه تفاوت ميان عملكرد مالي مؤسسات با برنامه‌ريزي مؤسسات بدون برنامه‌ريزي در طول زمان افزايش يافته بود.

در 1974 فولمر و رو ، مطالعه‌اي از تجربه مديريت استراتژيك 386 شركت طي 2 سال منتشر كردند. نويسندگان دريافتند كه مؤسسات توليدكننده كالاهاي بادوام، با مديريت استراتژيك از مؤسسات بدون مديريت استراتژيك از مؤسسات بدون مديريت استراتژيك مؤفق‌تر بودند. مطالعه شركتهاي توليدكننده كالاهاي مصرفي و خدمات را شامل نمي‌شدـ  احتمالاً به اين دليل كه پژوهشگران، فكر مي‌كردند كه مديريتي استراتژيك در اين موسسات پديده جديدي است و نتيجه آن كاملاً روشن نشده است.

در 1974 شوفلر و همكاران نتيجه مطالعه‌اي طراحي شده براي اندازه‌گيري تأثير مطالعات بازار بر سود را منتشر ساختند. اين پروژ اثرات برنامه‌ريزي استراتژيك را بازده سرمايه در برمي‌گرفت. پژوهش به اين نتيجه مي‌رسد كه بازده سرمايه بيش از اينكه تحت تأثير سهم بازار، تراكم سرمايه وتنوع فعاليت بود. پروژه كامل كه 37 متغير عملكرد را شامل مي‌شد، نشان داد كه تا 80 درصد پيشرفت ممكن در سودآوري مؤسسه از طريق تغيير در جهت استراتژيك شركت حاصل شده بود.

مطالعه ديگري درباره تأثير گسترده توسط كارگر و ماليك در 1975 گزارش شد. پژوهش ايشان كه 90 شركت آمريكايي را در پنج صنعت در برمي‌گرفت، نشان داد كه عملكرد شركتهايي كه از برنامه‌ريزي استراتژيك بلندمدت استفاده مي‌كردند برحسب معيارهاي معمول مالي به ميزان قابل توجهي بهتر از شركتهايي بود كه برنامه‌ريزي رسمي داشتند.

سرانجامدر حالي كه بيشتر مطالعات، مديريت استراتژيك را در شركتهاي بزرگ آزمون كردند، گزارشي در سال 1982 نشان داد كه برنامه‌ريزي استراتژيك تأثير مطلوبي عملكرد كسب و كارهاي كوچك داشته است. رابينسون پس از مطالعه 101 مؤسسه چك خرده‌فروشي خدماتي و توليدي ظرف مدت 3 سال ، دريافت شركتهايي كه از برنامه‌ريزي استراتژيك استفاده مي‌كردند، بهبود قابل توجهي از نظر فروش، سودآوري بهره‌وري نسبت به مؤسساتي كه فعاليت سيستماتيك برنامه‌ريزي نداشتند به دست آورده بودند. الگوي كلي نتيجه‌هاي حاصل از هفت مطالعه،‌ارزش مديريت استراتژيك را بر اساس معيارهاي مختلف مالي به روشني نشان مي‌دهد. بر پايه شواهدي كه در دست است،سازمان‌هايي كه رويكرد مديريت استراتژيك را به كار مي‌برند، بطور منطقي و جدي انتظار دارند كه سيستم جديد، عملكرد مالي آنها را بهبود بخشد.

 

تعريف مديريت استراتژيك

مي‌توان مديريت استراتژيك را بدين گونه تعريف كرد: هنر وعلم تدوين اجرا و ارزيابي تصميمات وظيفه‌اي چندگانه كه سازمان را قادر مي‌سازد به هدف‌هاي بلند‌مرتبه و بلندمدت خود دست ‌يابد و پس از مديريت استراتژيك براي كسب موفقيت سازماني به چندين عامل تأكيد مي‌شود هماهنگ كردن مديريت بازاريابي امورمالي ،‌توليد، تحقيق و توسعه و سيتم‌هاي اطلاعات رايانه‌اي.

مجموعه تصميمات و فعاليتهاي موجه صورت‌بندي واجراي استراتژي طراحي شده براي دستيابي به هدفهاي سازمان.

 

فرمت فایل word

تعداد صفحات 14

 

فهرست

مقدمه.. 1

تعريف مديريت استراتژيك.. 2

مراحل مديريت استراتژيك: 3

محتوا و تاريخچه مديريت استراتژيك: 4

تعريف و هدف مديريت استراتژيك: 4

ويژگي‌هاي مديريت استراتژيك: 5

عناصر اصلي مديريت استراتژيك: 6

مديران بلندپايه (رأس) و استراتژي‌پردازان: 6

استراتژي تغيير: 6

وجود متولي تغيير: 7

تعيين زمينه‌هاي تغيير: 7

تعيين نوع تغيير: 8

شناسايي افراد متأثر از تغيير: 8

ارزيابي تغييرات ايجاد شده: 8

استراتژي‌هاي جهاني و چند مليتي internatianal: 9

تصميم‌گيري استراتژيك در مورد جهاني شدن: 9

مزاياي مديريت استراتژيك: 9

منافع مالي: 10

منافع غيرمالي: 10

تطبيق دادن ساختار با استراتژي: 11

ابعاد تصميمات استراتژيك: 11

ماهيت و ارزش مديريت استراتژيك.. 12

رسميت در مديريت استراتژيك.. 14

انواع ساختارهاي مديريت استراتژيك: 15

ويژگيهاي تصميمات مديريت استراتژيك: 17

رسميت در مديريت استراتژيك.. 18

استراتژي سازان: 18

جريان تعامل و تكرار فرايند استراتژيك: 19

منافع مالي: 19

مزاياي مديريت استراتژيك: 19

خطرهاي مديريت استراتژيك: 20

رابطه بين ساختار و استراتژي از نظر چاندلر.. 23

ساختار وظيفه‌اي: 24

ساختار بخشي: 24

منــابـع.. 27

 


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 1,500 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
arzeshmodiriet_749083_9783.zip286.7k





تحقیق مدیریت استرس

تحقیق مدیریت استرس مقدمه برای بسیاری از مردم،استرس مجموعه‌ای از احساسات منفی شامل‌ تنش‌،اضطراب‌،عـصبانیت و نـاآرامی اسـت.استرس به عنوان پیامد منفی فشارهای فیزیولوژیکی بر روی سیستم داخلی افراد‌ توسط محرک‌های خارجی یـا استرس‌زا دیده شده است.برای مثال طلاق،شکست در‌ یک آزمون مهم و یا‌ مـرگ‌ یکی از اعضای خانواده هـمگی مـوقعیت‌های پر استرس هستند که ممکن است سبب ناآرا ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,500 تومان

تحقیق رابطه هوش سازمانی و مدیریت دانش سازمان

تحقیق رابطه هوش سازمانی و مدیریت دانش سازمان مقدمه فن‌آوری‌های نوین با سرعتی سرسام‌آور در حال پیشرفت است.جوامع به‌ صورت عـام و بازار عرضه کالا و خدمات به صورت خاص با شتابی وصف‌ناپذیر به دنبال فن‌آوری‌هایی‌ می‌گردند کـه بقای آن‌ها‌ را‌ در این دنـیای در حـال تحول تضمین کند.پیش‌بینی آینده این رقابت‌ها برای کسی معلوم نیست.سازمان‌ها ظاهراً فقط برای رقابت ایجاد شده و دیگر ...

توضیحات بیشتر - دانلود 5,000 تومان 3,000 تومان 40% تخفیف

تحقیق ‌‌‌عـملکرد‌ مدیریت برون‌سپاری فناوری اطلاعات

تحقیق ‌‌‌عـملکرد‌ مدیریت برون‌سپاری فناوری اطلاعات مقدمه‌ امروزه دانش اساس تحول در‌ کـلیه‌ ابـعاد‌ اجـتماعی،سیاسی و اقتصادی می‌باشد و فناوری اطلاعات به عنوان کاربردی‌ترین شکل دانش نقش اساسی و کلیدی را‌ ایفا مـی‌نماید.در این میان برون‌سپاری فعالیت‌های فناوری اطلاعات از ظرافت و ویژگی‌های خاصی‌ برخوردار می‌باشد.در این‌ مـقاله‌ سعی بر آن است بـه‌طور اجـمال فرآیند و چگونگی ...

توضیحات بیشتر - دانلود 5,000 تومان 3,000 تومان 40% تخفیف
پرفروش ترین محصولات

فروشگاه اینترنتی هوپاد رایانه