مرکز دانلود طرح های لایه باز ... پروژه و مقاله کارشناسی و کارشناسی ارشد در تمامی رشته ها
دسته بندی محصولات
آخرین محصولات فروشگاه
محبوبترین محصولات
Hoopad Rayaneh پیشنهاد شگفت انگیز با اطمینان خرید کنید ترجمه مقاله

مقاله ایجاد نیاز کاذب و آثار اجتماعی آن

مقاله  ایجاد نیاز کاذب و آثار اجتماعی آن

فرمت فایل word

 

تعداد صفحات 27

 

آماده پرینت گرفتن

ایجاد نیاز کاذب از دستاوردهای اجتماعی-فرهنگی غیراخلاقی شرکت های تجاری در عرصه صنعت تبلیغات بازرگانی است. از آنجا که شناخت نیازها و خواسته های مردم برای راهبردی کردن شگردهای تبلیغات و ایجاد تقاضا، از اصول اساسی تبلیغات تجاری در عرصه ی رقابت است، بنابراین اغلب بستری را فراهم می سازد که شرکت ها اخلاق، فرهنگ، ارزش ها و روح ساده زیستی افراد جامعه را در رسیدن به اهداف اقتصادی خود مدنظر قرار دهند. لذا بایسته است ابعاد مختلف این دستاورد بازاریابی عصر حاضر از نظر فقه اسلامی در قالب پژوهشی درخور، تحلیل و بررسی شود. پژوهش حاضر که با روش توصیفی تحلیلی این مسئله را کانون بحث و بررسی قرارداده، ضمن واکاوی صحیح از مفهوم ایجاد نیاز کاذب و جایگاه شناسی آن در پارادایم های رفتار مصرف کننده در بازاریابی و آثار اجتماعی-فرهنگی آن، به بررسی و استخراج ملاک های محوری فقه اسلامی با توجه به فتاوای مراجع عظام و احادیث معصومان بپردازد. یافته های پژوهش بر این اصل مهم مبتنی شد که بالا بردن توعات محصولی و تبلیغات مکرر و القای ارزش های مادی گرایانه و غربی و ...، در شکل گیری آثار منفی اجتماعی-فرهگی مستند به ایجاد نیاز کاذب، نقش بسیار موثرتری با توجه به محوریت پارادایم تجربی و رفتاری در بروز ایجاد نیاز کاذب دارد و صرف تبلیغ کالاهای تجملاتی بدون تخطی از ملاک های فقه اسلامی- با توجه به محوریت پارادایم تصمیم گیری و نسبیت حوایج مردم- تاثیر چندانی در بروز پدیده های منفی اجتماعی و فرهنگی ندارد.

کلیدواژه‌ها:  تبلیغات تجاری، ایجاد نیاز کاذب، آثار اجتماعی، فقه اسلامی.

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

مفهوم‌شناسی‌

آثار اجتماعی- فرهنگی‌ ایجاد‌ نیاز کاذب

الف) پارادایم تصمیم‌گیری

ب) پارادایم تجربی

ج) خریدهای اعتیادگونه یا مزمن

ج) پارادایـم‌های رفتاری

رواج هوس و مد

بروز‌ جرایم‌ اجتماعی

تعریف‌ کاذب‌ منزلت‌ و پایگاه اجتماعی افراد

تغییر دادن گروه‌های مرجع

اثرگذاری بر سبک زندگی

ایجاد جامعه مصرفی

ایـجاد نـیاز کـاذب از نگاه فقه اسلامی

مسئولیت مدنی موجد نیاز‌ کاذب‌ در فقه اسـلامی

قلمرو ضمان صاحب آگهی

قلمرو ضمان تبلیغ‌کننده

ضمان‌ ناشی از ایجاد خسارت معنوی‌ در‌ تبلیغات‌ بازرگانی

مبانی فقهی جـبران خسارت معنوی

قاعدة لاضـرر

نتیجه‌گیری

منابع


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 3,400 تومان
(شامل 15% تخفیف)
مبلغ بدون تخفیف: 4,000 تومان

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
m50_769469_3642.zip503.4k





مقاله بازاریابی اینترنتی در کسب و کارهای کوچک و متوسط

مقاله بازاریابی اینترنتی در کسب و کارهای کوچک و متوسط فرمت فایل word   تعداد صفحات 28   آماده پرینت گرفتن نخستين و مهم ترين اصل بازاريابي تمركز بر نيازها و خواسته ها ي مشتر يان است؛ زیرا بدون توجه به آن، شركت ها در محيط رقابتي امروز قادر به ادامه حيات نخواهند بود. شركت ها مي دانند كه ارائه محصول ها و خدمات باكيفيت، متناسب با نيازها و خواسته هاي مشتر يان، مزيت رقابتي مهمي است كه به فروش و سود بيشتر منجر مي شود؛ بنابراين شناسايي ني ...

توضیحات بیشتر - دانلود 4,000 تومان 3,400 تومان 15% تخفیف